סרטוני אנימציה ממוחשבת נחשבים למוצר יחסית יקרה בעולם ההדמיות, כאשר העלות שלהן מגיע בדרך כלל לסדר גודל של עשרות אלפי שקלים, לעומת אלפי שקלים בודדים בדרך כלל במקרה של הדמיות סטטיות.

עם זאת, כשמדובר בשיווק של פרויקט נדל"ן – בניין גדול, ובוודאי אם מדובר במתחם, מגדל וכו' – הרי שהעלות של הפקת אנימציה מתגמדת ביחס ליתרון השיווקי המרשים.

סרטון מאפשר חוויה אינטרקטיבית שמציגה מספר רב של אספקטים שקשורים לפרויקט, להציג מסרים שיווקיים בצורה מהירה וקלילה, וגם להפוך את התדמית של הפרויקט לרצינית יותר.

הצגה מהירה ומקיפה של הפרויקט

סרטון של 30 שניות או דקה, יכול להציג כל כך הרבה צדדים מגוונים של הפרויקט, שבמשך כה קצר לא אפשרי לעשות בדרך אחרת. במקום להראות ללקוח פרוספקט עם טקסט ותמונות רבות – אפשר לבחור בדיוק מה הוא ייראה ובאיזה תזמון.

המצלמה בסרטון יכולה לזוז בדיוק לפי הרצון שלכם, להציג את הזווית הכי מחמיאה, את החדרים והדירות הכי מיוחדות – ולקוח פוטנציאלי ירגיש ששיתפו אותו והראו לו הכל בצורה מלאה.

החשק של כל לקוח לדמיין, להרגיש ולראות את הפרויקט באופן מלא – מוגשם בסרטון בקלות רבה, בלי צורך לקרוא תוכניות מסובכות ובלי לבהות בתמונות Google Maps לא מעודכנות.

סרטון ממוצע לשיווק פרויקט נדל"ן הוא בדרך כלל באורך 60 או 90 שניות, אך על בסיסו ניתן להפיק סרטוני משנה שיתאימו לכל מדיה – סרטון אינסטגרם של 20 שניות, סרטון פייסבוק של 40 שניות, או סרטון באורך מלא שיוצג ללקוחות פיזית או באתר הפרויקט.

שילוב מסרים שיווקיים

מלבד סרטון ההדמיה שמציג את הפרויקט, מקובל ומומלץ לשלב בסרטון תדמית גם מרכיבים שיווקיים נוספים שילוו את הסרטון.

חלקים נוספים שמקובל לשלב בסרטון הם מסרים שיווקיים – הסבר על המיקום, על הפיתוח של השכונה, על היתרונות של הפרויקט, על איכות החברה הבונה והמשווקת וכו'.

לבסוף, נהוג לשלב מרכיבי פוטג' – שהם בעצם קטעי וידאו שאינם חלק מההדמיה. למשל – כשמציגים פארק שנמצא ליד – ניתן לשלב וידאו של ילדים רצים, אנשים מתאמנים, ציפורים שטות באגם וכו'. כלומר, פוטג'ים מייצרים חוויה ומעוררים בלקוחות תחושות חיוביות – וזאת בלי שמדובר בהדמיה ספציפית לפרויקט.

באופן דומה, כשמציגים חלל מגורים, ניתן לשלב בסרטון קטע וידאו של זוג מרים כוסים יין, דמות שמוציאה תבנית מהתנור וכו'.

תדמית של פרויקט רציני

סרטון הדמיה הוא דרך עבור פרויקט נדל"ן להתבלט מעל כולם. בעבר, פרויקט נדל"ן שהיו לו הדמיות להציג ללקוחות – הוא זה שהצליח להתבלט, והיום סרטון הדמיה הוא דרך לעשות זאת.

לקוח שמתעניין במספר פרויקטים, יעדיף ויתחבר יותר רגשית ורציונלית לפרויקט שיש לו סרטון הדמיה שמציג את הפרויקט. זה מעין סיגנל של אמינות ורצינות. הרי אם מדובר בפרויקט רציני – איך זה הגיוני שלא הכינו עבורו סרטון?

ישנם פרויקטים קטנים שעבורם סרטון תדמית יהיה כנראה הוצאה מיותרת. אבל היום, יותר מתמיד, סרטון תדמית מושקע לפרויקט נדל"ן – זו השקעה יעילה וחכמה מבחינה שיווקית וכלכלית.